7 DĪVAINI IEMESLI, KAS NEĻAUJ KONCENTRĒTIES

Ne vienmēr uzmanību var uzlabot ar espreso krūzīti. Trauksmes, nemiera vai reibuma sajūta ir ķermeņa signāls par to, ka kaut kas nav kartībā, stāsta Nikets Sonpals, osteopātiskās medicīnas profesors Ņujorkā. Ievēro pamatlikumus, kas palīdzēs atkal skaidri saskatīt mērķi.

1. Perfekcionisms

Perfekcionisms iet roku rokā ar ambīcijām, bet tas saistīts arī ar bailēm no izgāšanās. Piemēram, tu esi satraucies par kādu projektu darbā – stresam augot, smadzenes cenšas tevi pasargāt no iespējamajām kļūdām. Neļauj satraukumam pieņemties spēkā – laid to ārā! Nododies piecu minūšu ilgai pašizziņai un uzraksti uz lapas: kāpēc šis uzdevums ir tik svarīgs? Kas tevi satrauc? Vai bailes ir pamatotas? Bonusa punkti, ja pēc tam iesi pastaigāties pa kvartālu, tādējādi nomierinoties un samazinot stresa līmeni ķermenī. Tad atgriezies pie uzdevuma jau ar skaidru prātu un jaunām idejām.

2. Alerģijas

Cilvēki arvien biežāk cieš no celiakijas, jūtības pret piena produktiem vai soju. Viss, kas saistīts ar zarnu trakta jutīgumu, ietekmē arī smadzeņu darbību. Lai noteiktu alerģijas, ir jāveic asins analīzes. Galvenais noteikums – dzer vairāk ūdens! Jau pēc pirmajām 72 stundām sāksi pamanīt izmaiņas mundrumā, enerģijas līmenī un smadzeņu darbībā, stāsta dietoloģe un psiholoģe Mišela Madža-Railija no Teksasas. Ja kuņģis protestē pret konkrētām pārtikas grupām, tad nepietiekama šķidruma uzņemšana šos simptomus tikai paspilgtinās. Turklāt ūdens trūkums organismā ietekmē smadzeņu darbību, pasliktina atmiņu un var izraisīt galvassāpes – neviens no šiem faktoriem nepalīdzēs fokusēties!

3. PMS

Nedēļu pirms menstruācijām estrogēnu un progesteronu svārstības var izraisīt trauksmes sajūtu. “Uzmanībai vajadzētu atgriezties pirmajās menstruācijas dienās”, stāsta ārste Šnasidere. Šajā laikā ķermeni vēlams palutināt ar sporta zāles apmeklējumu.

4. Neatrisināta drāma

Joprojām pārdzīvo par šī rīta strīdu ar dzīvokļa biedru? Smadzenes konfliktus uztver kā briesmas un koncentrējas uz tevis pasargāšanu, līdz ar to apgrūtinot fokusēšanos uz citām lietām. Ieplāno laiku, lai atrisinātu sasāpējušās problēmas, tad pieraksti galvenos rūpju iemeslus un noliec sarakstu malā (lai tas nepārņem tavu prātu). Atziņa, ka risinājums ir tepat aiz stūra, palīdz organismam neitralizēt esošo briesmu stāvokli.

5. Zems dzelzs līmenis

Sarūkot dzels līmenim asinīs, samazinās arī kognitīvās un koncentrēšanās spējas. Nesen veikts pētījums pierādīja, ka dzelzi saturošu produktu uzņemšana četru mēnešu periodā uzlaboja gan atmiņu, gan uzmanības spējas. Lai organisms spētu maksimāli labi uzņemt dzelzi, kombinē to saturošos produktus – sarkano gaļu, čaulgliemjus, lapu dārzeņus, ķirbju sēklas un tumšo šokolādi – ar C vitamīnu bagātiem produktiem, piemēram, citrusaugiem.

6. Neskaidrs darāmo darbu saraksts

Ja tavs to-do saraksts ir uzrakstīts pārāk vispārīgi, piemēram, ar tādiem uzdevumiem kā “pabeigt prezentāciju”, smadzenēm netiek dots konkrēts rīkojums, uz ko tieši tev vajadzētu koncentrēties. Tā vietā pieraksti precīzus soļus, piemēram, “pievienot statistiku ievadam” vai “izlabot slaidus”. Šādā veidā viens paveikts uzdevumus papildina jau nākamo. Ņem vērā – ja ilgstoši nespēsi sekot līdzi darbu sarakstam, šāds slinkums un bezatbildība var negatīvi ietekmēt tavu pašcieņu. Lai to novērstu, sadali darbus steidzamos un ne tik steidzamos. Tas palīdzēs saprast prioritātes un arī dos iespēju paglābties no neveiksmes, jo pāris lietu neizdarīšanu uzskatīsi par stratēģisku lēmumu, nevis fiasko.

7. Kafijas dzeršana tukšā dūšā

Brokastu vietā izdzerot lielo kafijas krūzi, ķermenim tiek sūtīti signāli, kas strauji palielina stresa hormonu daudzumu un adrenalīnu (zema cukura līmeņa asinīs un kofeina ietekme). Tas liek ķermenim strādāt izdzīvošanas režīmā, samazinot uzmanības spējas līdz zemākajam līmenim. Vislabākais variants – rīta rituālā ievies ne tikai regulāro kafijas krūzi, bet arī pilnvērtīgas brokastis, kas satur proteīnus, taukus un ogļhidrātus, piemēram, dārzeņu omleti. Vari arī kafijā iemaisīt mazliet dabīgā sviesta un šim komplektam pievienot svaigi sablenderētu zaļo smūtiju.

Atsauces:
1. Žurnāls “Cosmopolitan”/KARJERA

 

 

LĪDZĪGIE RAKSTI

PIEVIENO KOMENTĀRU

Send this to friend